نگاهی به چشم انداز صنعت سرگرمی

نگاهی به چشم انداز صنعت سرگرمی به گزارش کنکور هنر، در حالیکه صنعت سرگرمی چین در چهار سال آینده با سرعت ۲ برابر آمریکا رشد می کند، کمپانی های استریم تمرکز خویش را بر گسترش تبلیغات می گذارند.


به گزارش کنکور هنر به نقل از خبر آنلاین، بر مبنای آخرین چشم انداز جهانی PWC، صنعت سرگرمی و رسانه چین درحال کاهش فاصله خود با صنعت سرگرمی آمریکاست و در طول ۴ سال آینده سطح رشد بیشتری را در مقایسه با آمریکا تجربه می کند.
به گزارش مهر، بر طبق این گزارش، درآمد تبلیغات و هزینه های مصرف کننده در دومین کشور پرجمعیت جهان تا سال ۲۰۲۸ با بیشتر از ۷ درصد افزایش به ۳۶۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که به این معناست که تقریبا ۲ برابر نرخ رشد آمریکا، افزایش خواهد یافت، با این وجود فروش صنعت سرگرمی آمریکا هنوز به صورت قابل توجهی بالاتر خواهد بود و به رقم ۸۰۸.۴ میلیارد دلار می رسد.
PWC می گوید: آمریکا که بیشتر از یک سوم درآمد جهانی صنعت سرگرمی سال ۲۰۲۳ را مال خود کرد، همچنان بزرگترین بازار سرگرمی و رسانه ای جهان برای بازارهای تبلیغاتی و هزینه های مصرف کننده باقی می ماند، اما این مقیاس با رشد نسبتاً کندتری جلو می رود.
صنعت سرگرمی چین در سالهای اخیر درحال گسترش بوده و برمبنای گزارش PWC رشد قوی و مستمر این کشور به این مفهوم است که به صورت پیوسته درحال کاهش شکاف خود با آمریکا از نظر اندازه بازار است، باآنکه مقررات سخت دولتی می تواند باعث شود سرمایه گذاری در آنجا پیچیده تر از سایر مناطق باشد.
برمبنای این گزارش سریع ترین بازارهای درحال رشد در فاصله سال جاری تا ۲۰۲۸ در اندونزی و هند چهره و این مناطق رشدی سریع را در سالهای آینده تجربه می کنند.
گفته شده هر یک از این کشورها پویایی بازار خویش را دارند که در عین حال با هم متفاوت می باشد و هند به سریع ترین بازار پخش ویدیوییOTT (پخش مستقیم از راه اینترنت) در جهان بدل می شود چونکه جمعیت گسترده، متنوع و پراکنده آن بسیار شیفته محتوای ورزشی و بخصوص کریکت هستند.
با همه اینها برمبنای پیشبینی این گزارش، هند تا سال ۲۰۲۸ با رشد بیشتر از ۸ درصدی، صنعت سرگرمی خویش را به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند و اندونزی هم کمی عقب تر از آن خواهد بود.

توسعه وسیع درآمدهای تبلیغاتی

این گزارش همینطور بشدت بر نحوه توسعه درآمدهای تبلیغاتی در دوران استریم متمرکز شده و پیشبینی می کند که درآمد جهانی تبلیغات در مدت ۲ سال به بیشتر از یک تریلیون دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸، این درآمدها نسبت به سال ۲۰۲۰، دو برابر خواهد شد و کمپانی های بزرگ پخش آنلاین مانند نتفلیکس، دیزنی و پرایم ویدیو به تغییر شکل مدلهای کسب و کار خود و تمرکز بیشتر بر یافتن جریان های درآمدی جدید، همچون تبلیغات می پردازند.
گفته شده سه بازیگر بزرگ جهان غربی در قسمت استریم یعنی دیزنی پلاس، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو، از همین حالا همگی پیشنهادهایی با عنایت به تبلیغات را ارائه کرده اند تا برمبنای آن مصرف کنندگان در ازای پرداخت هزینه اشتراک کمتر، تبلیغات را مشاهده کنند. این روند در شمار رو به رشدی از بازارها سرتاسر جهان و در سطح منطقه ای یا کوچک تر هم مورد توجه قرار گرفته است.




1403/05/04
13:00:28
5.0 / 5
306
تگهای خبر: آنلاین , بازیگر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر