شجریان در حوزه خوشنویسی سرآمد دوران خود بود

شجریان در حوزه خوشنویسی سرآمد دوران خود بود کنکور هنر: حسین اسماعیلی نقاش و خوشنویس معتقد می باشد استاد محمدرضا شجریان استعداد بسیاری در عرصه خوشنویسی داشته است و شبک و شیوه خطاطی او به شیوه کلهر از استادان برجسته خوشنویسی در زمان قاجار نزدیک بوده است.



پریسا ساسانی: استاد محمدرضا شجریان علاوه بر آواز ایرانی علاقه و تسلط بسیاری در زمینه های دیگر هنری، همچون هنر ارزشمند خوشنویسی داشت و در این مسیرر، هنر خط را تا درجه ممتازی پیش برد. بر همین مبنا و به علت زمینه های مختلف هنری این خواننده موسیقی ایرانی، حسین اسماعیلی نقاش و خوشنویس در گفتکو با خبرگزاری خبرآنلاین در رابطه با هنر شجریان در حوزه خوشنویسی صحبت کرد و تصریح کرد که این استاد آواز در حوزه خطاطی از شاگردان سید حسن و سید حسین میرخانی از موسسان انجمن خوشنویسی بوده و به سبک خطاطی کلهر هم علاقه داشته است.



پرتره محمدرضا شجریان، نقاشی شده توسط استاد حسین اسماعیلی


* استاد شجریان از چه زمانی خوشنویسی را شروع کرد؟


استاد شجریان علاوه بر هنر آواز استعداد عجیبی در حوزه خوشنویسی داشت و بر مبنای آن چه که در تاریخ به شکل مختصری ثبت شده، او اول به خوشنویسی علاقمند شد و آواز را در کنار خط فقط زمزمه کرد و به شکل جدی دنبال هنر آواز نرفته بود. او از سال ۱۳۴۶ که به تهران آمد استعداد خویش را در زمینه خوشنویسی به کار گرفت و در همان زمان مورد توجه استادان خوشنویسی بود و یک یا دو کار خطاطی از شجریان هم وسط برادران میرخانی به چاپ می رسد و من مطمئن هستم که اگر استاد شجریان خطاطی را ادامه می داد؛ در حیطه خوشنویسی جز برترین ها می شد. اما به علل کامل شخصی خطاطی را به زمینه هنری ادامه دار تبدیل نکرد و تمام وقت خویش را صرف آواز موسیقی کرد.


1403/07/16
12:54:45
5.0 / 5
115
تگهای خبر: آنلاین , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر