آموزش و پرورش بابت سرویس مدارس درصد نمی گیرد

آموزش و پرورش بابت سرویس مدارس درصد نمی گیرد به گزارش کنکور هنر، رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که «این مبحث که در سرویس مدارس، بحث انتفاع آموزش و پرورش مطرح است، کذب محض است» اظهار داشت: پولی که بابت هزینه سرویس است، مستقیم و متمرکز به حساب دولت ریخته می شود و ۱۰۰ درصد در حوزه سرویس صرف می شود. ما درصد و حقی دریافت نمی نماییم. ما در مبحث سرویس مدرسه، ذینفع نیستیم.


به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، سیدصدرا خوش قدم با اشاره به اینکه در حوزه سرویس مدارس یک آئین نامه مصوب داریم اظهار داشت: وظیفه کارگروه ماده ۱۸ آئین نامه سرویس مدارس که متشکل از تاکسیرانی، نماینده انجمن اولیاء و مربیان و آموزش و پرورش است، پیشنهاد نرخ سرویس مدارس و عرضه آن به شورای شهر است.


اشتباه شورای شهر باعث وضعیت آشفته نرخ سرویس مدارس شد

وی در رابطه با ماجرای تعدیل قیمت سرویس مدارس و علت آن توضیح داد و اظهار داشت: واژه "تعدیل" غلط است. طبق وظیفه کارگروه ماده ۱۸، ما باید به شورای شهر، نرخ سرویس برای سال تحصیلی جدید را پیشنهاد بدهیم. متاسفانه شورای شهر اشتباه کرد و پیش از این که ما پیشنهادی عرضه نماییم، افزایش نرخ سرویس را با میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصدی آن هم در اسفندماه سال قبل اعلام و تصویب کرد که ملاکی نداشت و باعث این وضع آشفته شد. این مصوبه کارشناسی شده نبود چونکه متناسب با نرخ تورم سالجاری تعیین نشده و هفت ماه زودتر یعنی اسفندماه سال قبل اعلام شده بود.


آموزش و پرورش صرفاً پیمانکاران را به مدارس معرفی می کند

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: تهران ۴۵۰۰ مدرسه دارد که بالغ بر ۲۰۰۰ مدرسه از سرویس مدرسه استفاده می نمایند. آموزش و پرورش موظف است طبق آئین نامه از پیمانکارانی که سازمان تاکسیرانی معرفی می کند، استفاده نماید. ما تسهیل گریم و صرفاً پیمانکاران را به مدارس معرفی می نماییم.


پیمانکاران حاضر نشدند با نرخ افزایش ۲۵ درصدی هزینه سرویس با مدارس کار کنند

خوش قدم ضمن اشاره به این که مدارس در ۱۴ فروردین ماه بازگشایی شدند و در آن زمان خانواده هایی متقاضی استفاده از سرویس بودند در حالیکه بالغ بر ۹۰ درصد پیمانکاران حاضر نشدند با نرخ افزایش ۲۵ درصدی با مدارس کار کنند اظهار داشت: به همین خاطر در همان زمان، مدارس تلاش کردند نرخی با تعامل خانواده و سرویس مدارس تعیین و قراردادی تنظیم شود که مختص فروردین تا خردادماه بود.


و اما فرمانداری چه کرد

وی ادامه داد: برای اول مهرماه و سال تحصیلی جدید نمی شد به رانندگان بگوییم با همان نرخ مصوب اسفندماه شورای شهر قرارداد ببندند چونکه آنرا به صرفه و منضفانه نمی دانستند. کارگروه ماده ۱۸ پیشنهاد دادند همان نرخ توافقی فروردین تا خردادماه باردیگر درنظر گرفته شود که درکارگروه هم مصوب شد، ولی وقتی به فرمانداری رفت، فرمانداری گفت آنرا ابلاغ نمی کنم. نرخ تعیین شده، مطابق با حقیقت ها بود، اما فرمانداری همان مصوبه اسفند ماه شورای شهر را ابلاغ نمود.

نرخ، نرخ مصوب شورای شهر است

اگر سرویس در مدرسه ای مهیا نمی گردد به این علت است که نرخ مصوب برایشان به صرفه نیست
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام تمهیدات و مقدمات استفاده از سرویس مدارس را فراهم نموده، سامانه درنظر گرفته و ثبت نام را تسهیل کرده است اظهار داشت: حالا نرخ، نرخ مصوب شورای شهر است. خودرو و راننده نرخ را می بینند و برایشان نمی صرفد و همکاری نمی کنند. کاری که به عهده آموزش و پرورش بوده، انجام شده است.
خوش قدم اضافه کرد: تاکسیرانی ۱۴۰ شرکت به ما معرفی کرده، اما همکاری نمی کنند. اگر سرویس در مدرسه ای مهیا نمی گردد به این علت است که نرخ مصوب برایشان به صرفه نیست. ما هم نمی خواهیم دانش آموزان خویش را به هر خودرویی بسپاریم و باید حتما تاییدشده و آموزش دیده باشند.
وی در رابطه با آمار فعلی استفاده کنندگان از سرویس مدارس با عنایت به مشکلات مطرح شده اظهار داشت: بالغ بر ۲۵۰۰ مدرسه درخواست سرویس داده اند، ولی تعداد دانش آموزان درخواست کننده متفاوت می باشد و امکان دارد در یک مدرسه، تنها یک نفر متقاضی باشد. تعداد دانش آموزان باید به حدنصاب برسد که مقرون به صرفه باشد. در ۹۷۰ مدرسه بالغ بر ۲۰ نفر درخواست داده اند که پیمانکار می تواند ورود کند.
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در سال ۹۸، ۱۹۰ هزار دانش آموز سرویسی بوده و ۲۸ هزار خودرو داشتیم، اما حالا ۲۰۰۰ خودرو جذب شده اند.
خوش قدم در پاسخ به این که «سازمان تاکسیرانی اعلام نموده آماری از متقاضیان سرویس مدارس در دست ندارد» اظهار داشت: در خردادماه نامه نگاری با تاکسیرانی داشتیم و اعلام کردیم آمار سال ۹۸، ملاک ما خواهد بود. معضل شهر تهران کمبود راننده و خودرو است و کمبود دارند.
وی در رابطه با علت فعالیت دو سامانه برای سرویس مدارس و عدم استفاده آموزش و پرورش از سامانه سپند اظهار نمود: سامانه شهر تهران sns.tehranedu.ir، سامانه نظارتی است. در آئین نامه آمده است که باید وزارت کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه سامانه ای تعبیه کند. از سال ۹۸، سامانه سپند افتتاح شد و از خانواده ها خواستیم وارد سپند شوند، اما در آن زمان، متاسفانه استقبال نشد چون اختلالاتی داشت. هنوز هم مشکلاتی دارد. هرزمان سپند به ما معرفی و کد کاربری عرضه شود ما از آن استفاده می نماییم.
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به انتشار برخی اخبار که به دریافت درصدی از نرخ سرویس مدارس از جانب آموزش و پرورش اشاره داشتند، واکنش نشان داد و اظهار داشت: پولی که بابت هزینه سرویس است مستقیم و متمرکز به حساب دولت ریخته می شود و ۱۰۰ درصد در حوزه سرویس صرف می شود. ما درصد و حقی دریافت نمی نماییم. در مصوبه آئین نامه هست که ۲ درصد برای تاکسیرانی جهت صدور پروانه دریافت می شود اما ما در مبحث سرویس مدرسه، ذینفع نیستیم.


ریالی بابت سرویس مدارس انتفاع نداریم

خوش قدم اضافه کرد: در آئین نامه آمده است که آموزش و پرورش هزینه بالاسری و هزینه فرهنگی را پیشنهاد دهد که حداقل یک درصد است. ما دنبال درآمد زایی نیستیم. این مورد که در سرویس مدارس، بحث انتفاع آموزش و پرورش مطرح است، کذب محض است. ما یک ریال انتفاع نداریم. ما درخواست بازبینی در آئین نامه و واگذاری امور سرویس مدرسه به خانواده ها و پیمانکاران و حذف واسطه ها را مطرح کردیم و اگر دنبال انتفاع بودیم این درخواست را نمی دادیم.
او همینطور از خانواده ها خواست حتما از خودروی مجاز معرفی شده از جانب پیمانکاران تاکسیرانی استفاده نمایند. حتما ثبت نام کنند تا خدمات از مجرای قانونی به آنها عرضه شود. اگر خانواده مایل به استفاده از سرویس در یک مسیر باشد باید ۷۰درصد کل مبلغ تعیین شده برای سرویس را بپردازد.



1401/07/22
13:30:24
5.0 / 5
467
تگهای خبر: آموزش , اجرا , پروانه , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر