در نشست خبری فیلم عنوان شد؛

پس از ساخت 2888 دیگر آدم های قبل نیستیم

پس از ساخت 2888 دیگر آدم های قبل نیستیم علی اوجی تهیه کننده فیلم سینمایی ۲۸۸۸ به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری، تصریح کرد ما پس از ساخت این فیلم دیگر آدم های قبل نشدیم.



به گزارش کنکور هنر به نقل از مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی علی اکبر حیدری و کیوان علی محمدی ۱۹ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این فیلم علی اوجی و علی اکبر حیدری از شهدای نیروی هوایی یاد کردند.
کیوان علیمحمدی هم بیان نمود: دو سال پیش سینما شهر قصه را ساختیم و در جلسه پرسش و پاسخ جوان رعنایی بلند شد و چند سوال کرد و بیرون جلسه گفت فیلم را خیلی دوست داشتم. از آنجا با هم رفیق شدیم انقد به او اعتماد کرده بودم که گفتنی نیست. او زنده یاد اشکان منصوری بود که عاشق سینما بود. امیدوارم او فیلم ما را دوست داشته باشد.
شیرین اسماعیلی بازیگر فیلم تصریح کرد: افتخار می کنم که در این فیلم بازی کردم.
سیاوش مفیدی دیگر بازیگر فیلم هم اظهار داشت: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. من بعنوان بازیگر می گویم این فیلم متعلق به من بازیگر نیست. برای من افتخار بزرگی است که در فیلمی بازی کردم که به قهرمانانی پرداخته که تابحال کمتر به آنها پرداخته بودیم. برای من حضور در این فیلم یک افتخار بزرگ بود. خودم لذت می برم که در این فیلم حضور داشتم.
کامران خلج طراح گریم فیلم اظهار داشت: خوشحالم توانستیم بخشی از زحمات قهرمانان نیروی هوایی را در این فیلم به تصویر بکشیم.
عادله گرشاسبی دیگر بازیگر فیلم با تشکر از کارگردان فیلم اظهار داشت: جا دارد بگویم اگر امروز اینجا هستم مدیون استادم مرتضی اسماعیل کاشی هستم که جای ش اینجا خالی است. اگر جنگ مملکتی را ویران کند، هنر با یک تلنگر می تواند آنرا بازبسازد.
سیاوش پورخلیلی تدوینگر فیلم هم اظهار داشت: خوشحالم در این فیلم که درباره قهرمانان ملی ماست، حضور داشتم و از کیوان علیمحمدی بابت اعتمادی که به من داشت تشکر می کنم.
کیوان علیمحمدی در این بخش در واکنش به تشکرهای عوامل فیلمش اظهار داشت: این دوستانی که اینجا هستند تا به امروز یک ریال از من نگرفته اند و من هستم که باید از این تیم تشکر کنم.
کامبیز دیرباز در ادامه اظهار داشت: این را بگویم حتی اگر همین صداپیشگی را روی دیالوگ های کاپیتان محمود اسکندری انجام نمی دادم باز هم به احترام این عقاب های تیزپرواز حتما در این جلسه حضور می داشتم.
نرگس محمدی بازیگر فیلم هم در ادامه خاطرنشان کرد: فکر می کنم دو یا سه روز سر کار بودم اما برای دیدن این فیلم لحظه شماری می کردم و از تماشای آن خیلی لذت بردم. ممنونم که به من اعتماد کردند و این نقش را به من دادند چون برایم خیلی مهم بود.
سامان احتشامی آهنگساز هم اظهار داشت: این فیلم ادای دینی است به قهرمانانی که از مرزهای ما دفاع کردند و وظیفه ماست که در عالم سینما و هنر ادای دینی به آنها داشته باشیم. از احمد غلامی مدیر هنری فیلم که مرا به کیوان علیمحمدی و اعضای محترم فیلم معرفی نمود سپاسگزارم. موسیقی مینی مال ساختم و در این ژانر تا حالا کار نکرده بودم.
نعیم مسچیان صداگذار فیلم هم اظهار داشت: شاید این یکی از بهترین تجربه های من بوده باشد و ممنونم. رویای هر صداگذاری است در چنین کاری حضور داشته باشد و خوشحالم در آن بودم.
مهدی اصلانی فیلمبردار صحنه های پرواز هم در سخنانی اظهار داشت: من سهم کوچکی در این کار داشتم. من ۲۲ سال است از دستیاری تا فیلمبرداری کار می کنم. سر صحنه هستیم و برای تمام پلان ها فکر شده است.
وی افزود: پیش از شروع فیلمبرداری و برای نخستین پلان هایی که به اصفهان رفتیم، پس از اینکه با خلبانان آشنا شدم نگاهم به زندگی عوض شد. در حالت عادی ۸۰ کیلو تی ان تی در کابین این خلبانان وجود دارد و در خوش بینانه ترین حالت ۵۰ درصد امکان دارد سالم بازگردند. باید دست اینها را بوسید. من این هواپیماها را دیدم که مثل بمب است. هیچ یک از این پلان ها آرشیوی نیست و کارگردان از هیچیک از آنها نگذشت.
شیرین اسماعیلی بازیگر فیلم در ادامه در پاسخ به این که چقدر به سیمرغ فکر می کند خاطرنشان کرد: من فقط توانستم در آن فضا و اتمسفر قرار بگیرم. خوشحال می شوم سیمرغ بگیرم با این وجود بقیه فیلمها را ندیدم و نمی دانم.
علی اوجی تهیه کننده و از دیگر بازیگران اظهار داشت: فیلم دو سال پژوهش دارد و سازندگان با کمترین امکانات بیشترین کار را کردند. ساعت ها فیلم مستند درباره این حوزه وجود دارد و سازندگان و هیچیک از ما پس از این فیلم دیگر آدم قبل نیستیم چون رو به رو شدن با این قهرمانان سبب شد تا ما اینجا بنشینیم و راحت حرف بزنیم و این شما را تغییر می دهد.
علی اکبر حیدری کارگردان اثر درباره مبحث اظهار داشت: درباره وجهی از فیلم حرف زدیم که تاکنون درباره آن حرفی زده نشده است. اتاقی که در آن یک نفر در تاریکی نشسته است و آسمان را رصد می کند، برای ما جذاب بود. شغلی که حتی در گوگل هم اطلاعاتی درباره آن وجود ندارد. ما پس از آن به تحقیقات پرداختیم و فکر کردیم این بهترین نقطه ای است که میتوان به جنگ تحمیلی پرداخت.
حیدری در ادامه درباره رادیویی بودن این اثر اظهار داشت: به نظرم هر کارگردانی آرزو دارد فیلمی بسازد که درباره صدا باشد. ما تصمیم گرفتیم فیلمی بسازیم که روی تخیل تماشاگر کار نماییم. تماشاگر از راه صدا ارتباط می گیرد و این صداست که می تواند تخیل را به پرواز دهد. ما این فیلم را راحت نساختیم و سه سال زحمت کشیدیم. شما فکر می کنید فرش قرمزی پهن بوده و انتهایش هم سیمرغ ها بوده اند. اما این گونه نبوده است و خیلی از دوستان تا هم اکنون هیچیک از دوستان یک ریال هم نگرفته اند.
او همینطور پرسید هیچیک از شما حاضرید که یک ماه پولی نگیرید و کار کنید که با پاسخ های مثبت خبرنگاران حاضر همراه شد.
وی درباره سواستفاده از نام بازیگرانی که دیده نشدند و اسمشان در خبرها آمده است، بیان نمود: دوستانی که دیده نشدند نامشان «با یاری» در تیتراژ آمد و بازیگران اصلی هم اسمشان آمده است و ما سواستفاده نکردیم.
اوجی هم اظهار داشت: اساسا باید بازیگران توانایی صدای خلبانان مشهور ما را می گفت. ما حتی کلیپی داشتیم و در آن نمایش داده شد که این افراد نشسته اند و صداپیشگی می کنند و سواستفاده ای صورت نگرفته است.
اوجی در ادامه اظهار نمود: این فیلم تهیه کنندگی مشترک من و سازندگان این و من عضو کوچکی از این گروه هستم. روایت این فیلم از جنگ متفاوت می باشد. من تا آخر فیلم دیدم شاید نهایت ۱۰ نفر بیرون رفتند. شما در فجر فیلم می بینید و امکان دارد فیلمی شما را خسته کند ولی این روایت به مدل فیلمسازی سازندگان برمی گردد و من این را می پسندم و افتخار می کنم در کنارشان هستم.
در آخر این نشست دو تن از پیشکسوتان نیروی هوایی به نمایندگی از نیرو هوایی ارتش از سازندگان فیلم تقدیر و تشکر کردند که پس از ۴۲ سال آنها را دیده اند.


منبع:

1400/11/19
23:16:08
5.0 / 5
652
تگهای خبر: بازیگر , پژوهش , تصویر , رادیو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر