راهبران آموزشی، معلم چندپیشه شوند

راهبران آموزشی، معلم چندپیشه شوند به گزارش کنکور هنر مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ضمن عرضه پیشنهاد فعالیت راهبران آموزشی بعنوان «معلمان چندپیشه» اظهار داشت: راهبران آموزشی در مناطق لازم التوجه می توانند علاوه بر نقش آموزشی که دارند بعنوان یک تصمیم ساز در موقعیت های محلی و مناطقی که حضور دارند تحت عناوینی چون مشاور، دستیار و کمک دهیار و بخشدار منطقه هم فعالیت کنند و بر عملکرد مسئولین محلی هم اثر بگذارند.


محمدرضا سیفی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به برگزاری اولین نشست شورای مرکزی راهبران آموزشی و تربیتی کشور با حضور ۱۶ تن از منتخبین راهبران آموزشی در روز گذشته اظهار نمود: راهبران آموزشی و تربیتی نقش اول را در ارتقای پوشش تحصیلی، بهبود کیفی آموزش، آماده سازی مقدمات آموزش، بهبود شرایط فیزیکی، روانی، بهداشتی و غیره دانش آموزان برای ادامه تحصیل ایفا می کنند.
وی ادامه داد: فعالیت ۳۰۰۰ راهبر آموزشی در چارچوب نظارت پلکانی، طولی و بازدید میدانی هفتگی از مدارس، صرفاً یک فعالیت آموزشی نیست بلکه به سبب نظارت بر روند آموزشی تاثیری به مراتب فراتر در منطقه دارند اظهار داشت: راهبران آموزشی در مناطق لازم التوجه می توانند علاوه بر نقش آموزشی که دارند بعنوان یک تصمیم ساز در موقعیت های محلی و مناطقی که حضور دارند تحت عناوینی چون مشاور، دستیار و کمک دهیار و بخشدار منطقه هم فعالیت کنند و بر عملکرد مسئولین محلی هم اثر بگذارند.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهبران آموزشی باید خودشان هم نقششان را پررنگ ببینند اظهار داشت: راهبران آموزشی بهترین افراد برای فعالیت بعنوان معلم چندپیشه در مناطق محروم هستند که می توانند از این مسیر زمینه رفع محرومیت های مختلف دانش آموزان را فراهم نمایند. البته قرار نیست با این پیشنهاد تداخلی در برنامه ریزی نهادهای دیگر مانند دهداری ها و بخشداری ها ایجاد شود، بلکه هدف این است با عنایت به درخواستی که قبلا داشتیم، راهبران آموزشی و بعد از آن ۱۷ هزار معلم عشایری بعنوان معلم چندپیشه انتخاب شوند.
سیفی اضافه کرد: با عنایت به بررسی های انجام شده اگر راهبران تحت برنامه های ارتقای توانمندی قرار بگیرند و آموزش های مختلفی در موضوعات بهداشت، سلامت، ورزش و غیره بگذرانند می توانند بعنوان معلمان چندپیشه ای یا معلمان چند حرفه ای هم فعالیت کردده و بسیاری کمبودهای مناطق را به این طریق جبران کنند.
وی افزود: مقصد روشن است و فعالیتهای کیفیت بخشی راهبران به منظور تثبیت و بهبود سطح سواد در دانش آموزان صورت می گیرد. آنچه در چارچوب بخشنامه ها مصوب شود حاوی وظایف راهبران است، اما نقطه عیار تمام آنها، تحقق عدالت آموزشی بخصوص در مناطق محروم است. تحقق عملی عدالت آموزشی هدف اصلی است که فعالیتهای ما باید بر مبنای آن نظم بگیرد و منسجم شود. به همین علت راهبران آموزشی نباید گرفتار بروکراسی آموزشی شوند. این افراد بر مبنای توانمندی هایی انتخاب شده اند و نیروهای عملیاتی هستند که نباید تک بعدی باشند و گرفتار محیط اداری و نامه نگاری های همیشگی و گزارش های روزمره شوند. این آفتی است که می تواند دامن راهبران را بگیرد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که راهبران آموزشی گاها چندصد کیلومتر مسیر را وسیله شخصی برای سرکشی از مدارس طی می کنند که نشان دهنده علاقه مندی شان به این کار است اظهار نمود: برای راهبران مهم می باشد که بعنوان نیروی پیاده نظام ارتش تعلیم و تربیت کشور، ستون اصلی، پیشگام و جلودار باشند و اینها وقتی اتفاق می افتد که در چارچوب یک نیروی اداری با موضوعات برخورد نکنند و در صحنه حضور داشته باشند.
به قول سیفی تابحال ۲۹۶۱ راهبر آموزشی، ۲۹۹ هزار و ۲۶۳ بازدید حضوری از مناطق زیر پوشش و ۳۲۶ هزار بازدید مجازی از ۳۴ هزار و ۸۶۷ مدرسه روستایی و عشایری و ۲۴۵۶ مدرسه شهری انجام داده اند. بیشترین تعداد راهبران در ارتباط با استان سیستان و بلوچستان با ۲۲۵ نفر است.




منبع:

1400/07/09
11:55:34
5.0 / 5
676
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , ساز , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر