در نامه اعتراضی اساتید مطرح شد؛

مخالفت با انتقال املاک دانشگاه پیام نور به سایر دانشگاه ها

مخالفت با انتقال املاک دانشگاه پیام نور به سایر دانشگاه ها به گزارش کنکور هنر، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در نامه ای به رئیس دفتر مقام معظم رهبری خواهان ممانعت از انتقال املاک گسترده دانشگاه به سایر دانشگاه ها شدند.



به گزارش کنکور هنر به نقل از مهر، ۱۰۱ نفر از اساتید دانشگاه پیام نور در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری خواهان ممانعت از انتقال املاک گسترده ای از دانشگاه به سایر دانشگاه ها شدند. متن نامه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدی گلپایگانی
رییس دفتر مقام معظم رهبری
با سلام و احترام محضر آن مقام ارجمند معروض میداریم دانشگاه پیام نور بعنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با روش آموزشی خاص بیشتر از سه دهه در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت داشته و دارد. این دانشگاه ضمن نقش آفرینی در ارتقا فرهنگ و دانش عمومی و تخصصی نخبگان جامعه خصوصا اقشار و سطوح اجتماعی کم برخوردار طی سه سال قبل مورد بی مهری ها و آسیبهای جدی همچون موارد زیر قرار گرفته است.
۱. ابتدا رشته ها و مقاطع تحصیلی آن محدود شد.
۲. سپس به اشکال مختلف حدود ۳۰ درصد اعضای علمی آن از راه بازنشستگی الزامی اخراج عدم تمدید قرار داد و یا انتقال الزامی کاهش داده شد و کارکنان اداری آنرا هم مجبور به بازخرید بازنشستگی و یا انتقال کردند.
۳. حالا در هفته پایانی دولت، به املاک و داراییها و فضای آموزش این دانشگاه بزرگ که طی سه دهه به دانشگاه محرومان لقب گرفته بود چشم دوخته اند و در کوشش برای انتقال عجولانه املاک دانشگاه پیام نور به سایر موسسات آموزشی و دانشگاه ها میباشند.
بنابراین برای مزید استحضار جنابعالی فقط به ۲ ماجرای رخداده در خلال ۱۰ روز اخیر اشاره میشود این دو واقعه بعد از صدور نامه سرپرست محترم ریاست جمهوری و هم چنین نامه رئیس جمهور منتخب بر مبنای عدم انتقال املاک و اموال و افراد تا استقرار دولت چهاردهم بوده است.
حادثه نخست؛ بدین صورت است که عصر چهارشنبه مورخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ در شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از دفتر ریاست جمهوری از رئیس دانشگاه جهت شرکت در جلسه ای در ساعات پایانی همان روز در نهاد ریاست جمهوری دعوت بعمل می آید حتی بدون اعلام مبحث جلسه در جلسه مبحث دریافت موافقت با درخواست انتقال املاک گسترده ای از دانشگاه به سایر دانشگاه ها تلاش میشود تا ایشان را قانع به امضا و اعلام موافقت کتبی واگذاری املاک نمایند.
از آنجایی که دانشگاه حسب مأموریت وزارت متبوع و شورایعالی انقلاب فرهنگی مبحث آمایش و تعدیل برخی مراکز کم بازده را در دست مطالعه دارد رئیس دانشگاه این درخواست را موکول به اتمام طرح مطالعاتی و برنامه های کارشناسی تا شهریور ماه سالجاری مینماید و با درخواست انتقال املاک پیش از عرضه گزارش کارشناسی طرح آمایش و در بازه زمانی انتقال دولت سیزدهم به چهاردهم را به صلاح نمی داند.
حادثه دوم در روز شنبه مورخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ ضمن تماس مجدد از دفتر ریاست جمهوری اعلام میشود که اسناد را برای انتقال املاک به دانشگاه فرهنگیان برای روز یکشنبه به دفتر مذکور بیاورید.
اکنون ما امضا کنندگان زیر بعنوان تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مخالفت خویش را با هر نوع اقدام عجولانه غیر کارشناسی اعلام نموده و خواستار آنیم که دستور فرمایند از هر نوع تخلفی پیشگیری و ممانعت شود تا ضمن حرمت به دستورات سرپرست ریاست جمهوری وریاست محترم جمهور منتخب از تاراج اموال و املاک این دانشگاه که ابزار آموزش بیشتر از ۳۵۰ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل دانشگاه است در دوره انتقال دولت ممانعت به عمل آمده و هرگونه تصمیم گیری تا احراز و اعلام نتایج حاصله از طرح کارشناسی آمایش دانشگاه پیام نور به تعویق افتد.
و من الله التوفیق وعلیه التکلان تعداد ۱۰۱ نفر مشتمل بر ۲۴ استاد تمام ۳۱ دانشیار و تعداد ۴۶استادیار عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور این نامه را امضا و اعلام حمایت کرده اند.

1403/05/03
20:53:13
5.0 / 5
242
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تحصیل , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر