گرداندگان روی صحنه و پشت پرده رسانه های دولت سیزدهم
کنکور هنر: تمام دولت ها برای ارتباط مؤثر با نیروهای منتقد، مخالف و معارض داخلی و خارجی و همین طور برای گزارش دهی مستمر و مؤثر به رأی دهندگان و حامیان و در سطحی کلان تر تمامی مردم، تیمی رسانه ای را به وجود آورده تا بتوانند در تمامی ابعاد اول اقدامات پیش دستانه و پیگیرانه داشته و یا در مقابل موج های خبری به وجود آمده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی حرکت های متقابل و همسان به وجود آورده تا از دولت متبوع خود دفاع کنند.
حسین قره: تیم رسانه ای هر دولت حدودا قبل از ایجاد دولت و از ستادهای انتخاباتی شکل گرفته و بالا می آید، عموماً کسانی در تیم رسانه ای دولت ها قرار می گیرند که در کوران انتخابات در کنار نامزدها بوده و با طرح ها و برنامه های رسانه ای در امتداد اهداف نامزد منتخب، ضمن تولید محتوا، اطلاع رسانی و توزیع با گستره ملی -در صورت لزوم بین المللی- اهتمام در آشکارا سازی توانایی های نامزد خود دارند.
اصولاً قدرت پیش بینی حرکت رقبا و آمادگی برای پاسخ و حضور بموقع از وظایف تیم رسانه ای است.
تیم رسانه ای دولت سیزدهم که حدودا تمام توان اصول گرایان و نواصول گرایان و جبهه پایداری در انتخابات ۱۴۰۰ بود، تشکیل شده از کسانی است که پشت و روی صحنه سیاست حضور داشته و نقش آفرینی کرده اند. خیلی از آنان چهره هایی از اصول گرایان بودند که با دولت احمدی نژاد اختلاف و زاویه پیدا کرده و جدا شدند و به تیم نامزد اصلی آن دوره اصول گرایان شهید حجت الاسلام رئیسی پیوستند و پس از برگزاری انتخابات کرسی های رسانه ای دولت را از آن خود کردند.
در نمای کلی تیم رسانه ای دولت ها بااینکه در پیش از انتخابات شرح وظایفی برای پروپاگاندا و حاشیه سازی و جنجال دارند؛ اما پس از انتخابات به جز مواردی خاص بدنبال کاهش حاشیه سازی و خنثی کردن تنش ها و آرامش فضای پس از انتخابات را در دستور کار قرار می دهند.
منبع: phdhonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب