می توان برای رسانه ها در نمایشگاه رسانه های ایران دستور کار مشترک داشت

می توان برای رسانه ها در نمایشگاه رسانه های ایران دستور کار مشترک داشت به گزارش کنکور هنر، «عاطفه خادمی»، معاون امور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، اظهار داشت: کلیدواژه و نکته‌ی اصلی که می توانم درباره‌ی نمایشگاه رسانه های ایران بگویم این است که اتفاقی که امروز به واسطه‌ی برگزاری نمایشگاه رقم خورده، خلق یک فعالیت و کنش متناسب با اقتضائات و تحولاتی است که در فضای اجتماعی شکل می گیرد.


به گزارش کنکور هنر به نقل از خبر آنلاین از ستاد اطلاع رسانی بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، وی تصریح کرد: متناسب با تحولات جامعه ساختار برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران تغییر کرده است و متناسب با تغییر و تحولات شکل گرفته در دنیای امروز در ساحت رسانه هستیم و نمی توانیم هنگامی مثل گذشته وقتی درحال فعال کردن فضای نمایشگاه هستیم با خوانش قدیمی که از مفهوم نمایشگاه که فقط ناظر بر مطبوعات بوده، پیش برویم.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد اظهار داشت: حضور انسان -رسانه ها در نمایشگاه البته رسانه به مفهوم عام آن که عرصه‌ی اجتماعی را مدیریت می کند و بر فضای اجتماعی تأثیرگذار است که البته مردم با آن مأنوس هستند و مصرف کننده‌ی محتوای رسانه ها هستند و نمی توان نمایشگاهی را برگزار کرد که به این تحولات اجتماعی و نیاز مخاطبان بی توجه باشد.
خادمی افزود: به عنوان یک مخاطب از فضای نمایشگاه و تغییر و تحولات آن لذت بردم برای اینکه آن چه که در جامعه به عنوان مصرف رسانه ای درحال وقوع است معادل آن در نمایشگاه رسانه های ایران وجود دارد.
وی همین طور افزود: قرار گرفتن انواع رسانه ها در کنار هم فرصت مغتنمی است تا فضای هم افزایی میان آنها را فعال کرد، مانند آنکه نسبت انسان-رسانه با فضای رسمی رسانه ها چگونه باید تعریف شود آیا می تواند ارتباطی برقرار کند یا خیر و یا مسائل مهم کشور که می تواند در دستور کار مشترک همه‌ی رسانه ها باشد ازجمله مطالبی است که می توان در دستور کار نمایشگاه رسانه ها قرار بگیرد و می توان به سمت یک نمونه‌ی موفق پیشرفت که در دستور کار نمایشگاه های آتی قرار بگیرد.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد در ارتباط با برگزاری نشست تخصصی که در نمایشگاه رسانه های ایران با حضور او انجام شد، اظهار داشت: به عنوان مسئول پیگیری قانون جوانی جمعیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دغدغه دارند و آن پرداختن به مسئله‌ی انگاره های ذهنی جامعه‌ی ایرانی در وجه فرهنگی اجتماعی در نسبت با مسئله‌ی جمعیت است و در این جلسه صحبت کردم فکر می کنم این کفایت نمی کند.
خادمی اشاره کرد: وقتی از نمایشگاه رسانه های ایران بازدید کردن متوجه شدم که همه‌ی بخش ها بصورت موردی فعالیت رسانه ای می کنند به هریک از آنها در طول روز به تولید خبر، تحلیل و ماموریت های خود بصورت برش های اختصاصی می پردازند و هر رسانه در غرفه‌ی خود یک مبحثی را دنبال می کند.
وی افزود: ناظر به حوزه‌ی مأموریتی خودم که جوانی جمعیت است فکر می کنم که می توانیم چنین مسئله ای و یا لطمه های اجتماعی را که از مسائل حائز اهمیت در کشور است می توانیم بصورت مشترک از ظرفیت همه‌ی رسانه های کشور فعال نماییم.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد پیشنهاد کرد: می توان به همه‌ی کسانی که در نمایشگاه شرکت کردند، گفته شود که موضوع جوانی جمعیت را بصورت اختصاصی در دستور کار خود قرار دهید و از دوستان رسانه ای بخواهیم که نسبت به این مساله اهتمام داشته باشند و بصورت مشترک تصویری از پرداختن به موضوع جمعیت و بازخورد پرداختن به آن توسط نمایشگاه را منتشر کنند و بگویند این تعداد رسانه به موضوع جمعیت با چه سرفصل هایی پرداختند.
خادمی اضافه کرد: توان در ادوار بعدی برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران می توان به این مساله پرداخت دستور کار مشترک به رسانه ها ارائه کرد و درنتیجه خروجی آن می تواند حاوی ده ها راه حل و راهبرد برای حل مسئله باشد.
بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، از ۲۹ بهمن شروع شد و تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.
بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، که از یک شنبه، ۲۹ بهمن شروع شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

۵۷۵۷


1402/12/02
08:04:57
5.0 / 5
519
تگهای خبر: آنلاین , تخصص , تصویر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر