کشف حلقه گمشده آموزش تغییرات اقلیمی
کنکور هنر: خراسان رضوی معلمان باید برای آموزش تغییرات اقلیمی به خوبی آماده باشند، به این معنا که درک قوی از علم داشته باشند و بتوانند به طیف وسیعی از کنجکاوی های دانش آموزی رسیدگی کنند.
به نقل از ویفروم، تقریباً هر روز تصاویر نگران کننده ای از حریق های جنگلی، سیل یا بحران انقراض جمعی را می بینیم.
تغییر اقلیم را می توان در موضوعات مختلفی ازجمله علوم، مطالعات اجتماعی و هنرهای انگلیسی زبان تدریس کرد. مواردی از راهبردهای آموزشی مؤثر مانند استفاده از کارهای عملی، تعامل با سخنرانان میهمان و انجام طرح های تحقیقاتی دانش آموزان وجود دارد که می توان از آنها برای آموزش تغییرات آب وهوایی بهره برد.
آموزش برای نیروی کار مورد نیاز هم اکنون و برای جوانانی که با واقعیت های شتاب دهنده تغییرات آب وهوایی مواجه خواهند شد، بسیار اهمیت دارد.
پژوهشگران استرالیایی تحقیقی را در مورد آموزش تغییرات آب وهوا در مدارس سرتاسر جهان انجام دادند و این تحقیق تأثیرات عاطفی و روانی یادگیری در مورد تغییرات آب وهوا، برنامه درسی مدرسه و آموزش معلمان را مورد بررسی قرار داده است.
کودکان نیز مانند سایرین نگران تغییرات آب وهوایی شدند. خیلی از کودکان و نوجوانان به سبب آگاهی بیش از پیش از تغییرات اقلیمی گرفتار استرس و اضطراب هستند.
تعداد خیلی از تحقیقات رویکردهایی برای آموزش و یادگیری در مورد تغییرات آب و هوایی است که به درک دانش آموزان دراین زمینه پیچیده می پردازد و آنها را با اقدامات مثبت درگیر می کند.
دانش آموزان برای درک نگرش ها، انگیزه ها و فناوری هایی که تغییرات آب و هوایی را مورد توجه قرار می دهند، به دریافت آموزش های ظریف نیاز دارند. آنها به دانش همین طور قصد و مهارتی نیاز دارند تا آن دانش را صادقانه و مسئولانه به کار گیرند.
ما به معلمانی نیاز داریم که تدریس خودرا تطبیق دهند و فوریت هم اکنون در توسعه اعتماد به نفس، دانش و پشتیبانی آنها برای انجام این کار است.
نتایج بررسی نشان داد که معلمان در سرتاسر جهان همیشه دانش و آموزش لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوا در کلاس های درس خودرا ندارند به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که معلمان علوم ایالات متحده درک کافی از علم آب و هوا ندارند.
منبع: phdhonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب