طراحی سوالات امتحان های پایه ششم بصورت منطقه ای
به گزارش کنکور هنر، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش ضمن تشریح نحوه ارزشیابی پایانی کلاس ششمی ها اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم را پیرامون برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی در قالب گروههای جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل های مردمی انجام داده ایم تا خصوصاً ضعف دانش آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.
محمد محمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان پایه ششم اظهار داشت: طبق قانون، امتحانات پایه ششم با سوالات واحد منطقه ای برگزار می گردد و تصحیح برعهده معلم به شیوه توصیفی خواهد بود.
وی ادامه داد: معلم پس از نتیجه آزمون را همانند مابقی تکالیف و ارزیابی های دانش آموزان در کارپوشه آنها قرار می دهد و اینطور نیست که این ارزشیابی به تنهایی تعیین کننده تکلیف نهایی دانش آموز باشد. بلکه در مقایسه با مابقی آثار، تکالیف، تمارین و مدارکی که در طول سال از هرکدام از دانش آموزان جمع آوری کرده قرار می دهد و درباره ی ارتقاء یا عدم ارتقای آنها به پایه بالاتر تصمیم گیری می کند.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش درباره ی تقویت یادگیری دانش آموزان ضعیف تر و کسب آمادگی برای ورود به دوره متوسطه اول اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم را پیرامون برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی در قالب گروههای جهادی، بسیج فرهنگیان و تشکل های مردمی انجام داده ایم تا خصوصاً ضعف دانش آموزان روستایی و مناطق محروم برطرف شود.
محمدی افزود: برای نخستین بار است که سامانه پایش با نام شهید زین الدین فعال شده و در خرداد که نتایج بچه ها ثبت گردد می توانیم بطور دقیق مشاهده نماییم که کدام دانش آموز در کدام مدرسه و کدام درس احتیاج به آموزش های جبرانی دارد.
منبع: phdhonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب