مهدی جوادی بیان كرد؛
حوزه بین الملل بنیاد فارابی در دوره تحول تقویت می شود
کنکور هنر: در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی کن، شب گذشته شنبه 27 اردیبهشت فعالان و مدیران شرکتها و موسسات ایرانی فعال در زمینه پخش بین الملل با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کردند.
به گزارش کنکور هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این جلسه که با حضور فعالان، مدیران شرکتها و مؤسسات پخش بین الملل در سالن جلسات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، رائد فریدزاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: چتر سینمای ایران سال هاست که به همت بنیاد فارابی در بازار فیلم برلین و کن برگزار می شود و از حیث نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و عرضه آثار سینمای ایران در این رویدادهای بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی افزود: فارابی هر ساله در برگزاری این چتر از مؤسسات و شرکت های پخش بین الملل حمایت می کند که حضور این شرکتها در عرصه بین الملل در شرایطی بهتری صورت گیرد. البته تعدادی از این شرکتها برای ادامه حمایت ها باید مجوزهای خودرا تمدید کنند که با همکاری سازمان سینمایی امیدواریم هرچه سریعتر این روند تمدید مجوزها تسریع شود.
در ادامه این جلسه سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: اهمیت و جایگاه بحث بین الملل –چه در سینما و چه در بنیاد سینمایی فارابی- بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم برگزاری منظم این جلسه بتواند به بهبود مشکلات و رفع موانع پخش کنندگان بین المللی سینمای ایران کمک نماید.
مدیرعامل بنیاد فارابی ضمن اشاره به ماموریت های تازه حوزه بین الملل در طرح تحول بنیاد فارابی افزود: حوزه بین الملل در رویکرد جدید فارابی حوزه مهم و اولویت داری است.
جوادی ضمن اشاره به نقش تسهیل گر و حمایت کننده این بنیاد از شرکت های فعال حوزه بین الملل اشاره کرد: فارابی بعنوان نهاد ملی سینمای ایران خودرا رقیب بخش خصوصی نمی داند. بلکه خودرا تسهیل گر، حمایت گر و تکمیل کننده فعالیت دوستان می داند. یکی از با اهمیت ترین ماموریت های ما در زمینه بین الملل کمک به شکل گیری اکوسیستم بخش خصوصی فعالان بین الملل سینمای ایران است.
مدیرعامل فارابی در ادامه اظهار داشت: خیلی اوقات مشارکت و فعالیت بخش خصوصی می تواند به تصمیم سازی و رفع موانع کمک نماید و از این جهت نهاد ملی سینما محفل خوبی برای شکل گیری چنین جمع هایی و تبادل نظر فعالان این حوزه است.
جوادی درباره لزوم نگاه بین المللی به سینما از مرحله تولید، اظهار داشت: یکی از وجوه اصلی فارابی در دوره تحول، رونق اقتصاد سینما به ویژه اقتصاد بین الملل سینما است. افزایش سهم سینما در زمینه فروش بین الملل نیاز به مقدماتی دارد و روند تجاری سازی و بین المللی سازی فیلم از مرحله تولید آن آغاز می شود و فقط طراحی یک پوستر انگلیسی زبان، آن اثر را بین المللی نخواهد کرد.
وی درباره برگزاری چتر سینمای ایران اظهار داشت: شما بعنوان فعالان حاضر در چتر سینمای ایران سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد هستید و با رصد و بررسی که در این رویداد بعمل می آورید می توانید در رویدادهای پیش روی سینمای ایران در عرصه بین الملل نظیر جشنواره بین المللی فیلم فجر، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، هفته های فیلم ایران در کشورهای مختلف و... کمک های بسیاری برای شناسایی آثار و بهبود کیفیت این رویدادها ارائه دهید.
جوادی در آخر به لزوم جانشین پروری و ارتقا کمی و کیفی منابع انسانی فعال در زمینه بین الملل اشاره داشت و پیشنهاد کرد پیشکسوتان این حوزه در دوره هایی به انتقال تجارب خود به نسل جدیدتر بپردازند.
در ابتدای این جلسه، فعالان حوزه بین الملل و شرکت های حاضر در چتر سینمای ایران در جشنواره کن نیز به ارائه نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.
در این جلسه علی غیاثوند (آی فیلم پرو)، امیر اسفندیاری و وحید اسفندیاری (ایرایمج)، علیرضا شاهرخی (هنر هفتم)، محمد طیب (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی)، علی حاج قاسمی (پرشین فیلم)، الهه نوبخت (الی ایمج)، مریم نقیبی (سما پیکچرز)، فهیمه پورقاسم (آریانا فیلم) و الهه گودرزی (مینروا فیلم) حضور داشتند.
منبع: phdhonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب