پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان در دستور كار آموزش و پرورش
به گزارش كنكور هنر رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینكه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد، اظهاركرد: امسال پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و۶۰ درصدی پیش دبستانی ها در این طرح هدف گذاری شده است.
به گزارش کنکور هنر به نقل از ایسنا، در نشست مشترک رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاون آموزش ابتدایی و اعضای شورای معاونان دو معاونت، نشست بررسی شیوه های انسجام بخشی و کیفیت بخشی به کارهای مشترک برگزار گردید.
سید جواد حسینی در این جلسه بابیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو با آموزش ابتدایی پیوند مستقیم دارد، اظهارکرد: نشست مشترک چند ماه گذشته دو معاونت آغاز خوبی برای همکاری مشترک بود که باید منجر به نتایج خوب هم شود.
وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آموزش های تلفیقی فراگیر و مدارس تلفیقی، دانش آموزان دیرآموز و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، ۴ قلمرو آموزش وپرورش استثنایی است که در پیوند مستقیم با معاونت آموزش ابتدایی است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بابیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد، اظهارکرد: امسال پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و۶۰ درصدی پیش دبستانی ها در این طرح هدف گذاری شده است و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی در شناسایی بازماندگان از طرح و همینطور مداخلات مؤثر پس از طرح از ضروریات رسیدن به اهداف طرح سنجش است.
حسینی یکی از چرخش های تحول آفرین را حرکت از ایزوله سازی و تفکیک به سمت تلفیق دانست و اظهار نمود: مناسب سازی ۲۰ هزار مدرسه عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه از بعد تجهیزات، معلمان، دانش آموزان و والدین نیازمند همکاری همه بخش ها بخصوص معاونت آموزش ابتدایی است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بابیان اینکه۷۴۱ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد اظهارکرد: برپایه برآوردها۱۰۰۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و سازمان آموزش وپرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف گذاری کرده است.
وی ادامه داد: گسترش کمی این مراکز، عدم تغییر کاربری، استفاده از نوبت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تأمین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استان ها است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خواهان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز شد و اضافه کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجه با دانش آموزان دیرآموز، شیوه مداخلات مؤثر و تولید محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان دیرآموز همچون محورهای همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی دراین زمینه است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز ویژه اختلالات یادگیری بعنوان مراکز پشتیبان مدارس تلفیقی و بخصوص پشتیبان دانش آموزان دیرآموز می تواند منجر به ارتقای کیفیت آموزش این دانش آموزان شود.
در این جلسه حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی هم با تاکید بر همکاری مشترک دو معاونت اظهارکرد: تلفیق دانش آموزان یک رویکرد مترقی و انسانی است و منجر به پرورش شهروند کارآمد خواهد شد.
وی ادامه داد: عدم آگاهی معلمان و خانواده ها امکان دارد منجر به عدم پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط دانش آموزان عادی شود.
وی تاکید کرد: انعطاف پذیری در برنامه درسی و دیدن شرایط مناسب سازی در برنامه درسی همچون ضروریات است که باید اتفاق بیفتد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی در انتها اظهار داشت: گسترش کمی مراکز ویژه اختلالات یادگیری و آموزش نیروی متخصص این مراکز و مداخلات مؤثر در مورد دانش آموزان دیرآموز ازجمله تأکیدهای معاونت آموزش ابتدایی است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب