3 استراتژی كلان برای مقابله با لطمه های اجتماعی در مدارس

3 استراتژی كلان برای مقابله با لطمه های اجتماعی در مدارس به گزارش كنكور هنر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آمورش و پرورش اظهار داشت: سه استراتژی كلان را جهت مقابله با لطمه های اجتماعی در مدارس در دستور كار قرار داده ایم كه شامل توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، تقویت مهارت های ارتباطی و آداب و فضائل اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان دانش آموزان با استفاده از فعالیت های گروهی و اردویی می شود.



به گزارش كنكور هنر به نقل از ایسنا، علیرضا كاظمی در نخستین دوره توانمندسازی مسئولان بسیج فرهنگیان و مدیران كانون ها و شورای استانی سراسر كشور اظهار داشت: نبی مكرم اسلام (ص) فلسفه بعثت را مبتنی بر مكارم اخلاق می داند و اگر مقرر است انسان به مكارم اخلاق برسد حتما باید روی نفس خویش پا بگذارد و از خودش عبور كند و نقطه اشتراك همه انبیای الهی در رسیدن به این مهم، گذشتن از خود بوده است.

وی اضافه كرد: مكارم اخلاق حلقه گمشده جامعه ما در رویارویی با لطمه های اجتماعی است و در این بین قرآن كریم سه راهبرد كلان را برای مقابله با لطمه های اجتماعی بیان می كند و آن راهبردها نماز، انفاق و تغییر در خود و خودسازی است.

كاظمی با اشاره به اینكه علل و ریشه لطمه های اجتماعی عوامل فردی، عوامل روانی، خانواده و عوامل اجتماعی است، اشاره كرد: در گذشته خانواده، مدرسه و جامعه به ترتیب بیشترین نقش را در تربیت دانش آموزان برعهده داشتند و اساسا جایگاه خانواده در زمینه مسائل اخلاقی و تربیتی كودكان جایگاهی رفیع و بی بدیل بود اما امروزه جامعه و محیط گسترده فضای مجازی سهم عمده را در مسائل تربیتی نوجوانان ایفا می كنند و ذكر این نكته مهم می باشد كه تقویت بنیه های دینی و اعتقادی خانواده ها خیلی از لطمه های اجتماعی را از بین خواهد برد و ما باید معرفت جامعه مخاطب را نسبت به آموزه های دینی بیشتر تبیین نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در وزارت آموزش و پرورش بوسیله سه درگاه وضعیت لطمه های اجتماعی دانش آموزان را بررسی می نماییم كه این درگاه ها شامل آزمون سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان در پنج حیطه و ۲۴ شاخص با اولویت دوره متوسطه اول، سامانه كشوری نماد برای غربالگری لطمه های اجتماعی در جهت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و در نهایت آزمون غربالگری پایه است و با استفاده از تحلیل آماری این سه درگاه در جهت شناسایی، كنترل و كاهش لطمه های اجتماعی دانش آموزان گام برمی داریم.

وی در ادامه نخستین و مهمترین كار در حوزه لطمه های اجتماعی را كنترل این لطمه ها و ناهنجاری ها دانست و اظهاركرد: در زمینه لطمه های اجتماعی رویكرد پیشگیری، كنترل و توانمندسازی بعنوان برنامه اصلی نظام تعلیم و تربیت در دستور كار قرار گرفته است و بطور قطع مسائل اخلاقی و تربیتی جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی، كاظمی درانتها اظهاركرد: حوزه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در كنار سایر برنامه ها سه استراتژی كلان را در جهت مقابله با لطمه های اجتماعی در دستور كار قرار داده است و در این بین مشاركت و هم افزایی تمام نهادها و تشكل ها در جهت مبارزه با لطمه های اجتماعی حائز اهمیت می باشد.





منبع:

1398/06/13
20:18:36
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
کنکور دکترای هنر
phdhonar.ir - تمام حقوق برای كنكور هنر محفوظ است

كنكور هنر

کنکور دکترای هنر