سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور:
بخش های تولیدی به توان شركت های دانش بنیان ایمان داشته باشند
كنكور هنر: ساری - سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور شتاب گیری روند اشتغال آفرینی و خوداتكایی بخش تولیدی را نیازمند استفاده از علم و دانش دانست و تصریح كرد: بخش های تولیدی كشور باید به توان شركت های دانش بنیان ایمان داشته باشند.
به گزارش كنكور هنر به نقل از ایرنا، مهدخت بروجردی علوی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال وتوسعه كارآفرینی مازندران در آمل اضافه كرد: در زمان حاضر هیچ بهانه برای حذف و یا نپذیرفتن شركت های دانش بنیان، مراكز رشد و شركت های رویدادهای شتاب در چرخه تولید كارآفرینی در كشور پذیرفتنی نیست.
وی توضیح داد: این مجموعه ها اكنون بعنوان واحدهای كارآفرین، قشر زیادی از جوانان فارغ التحصیل ونخبه های دانشگاهی را جذب بازار كسب وكار كرده اند و بازدهی و اثرگذاری آنها مورد اقبال عمومی قرارگرفته است.
بروجردی علوی با تاكید بر این نكته كه بخش های مهم تولیدی كشور باید از این ظرفیت های علمی برای افزایش بهره بری استفاده كنند، تصریح كرد: شركت ها و واحدهای تولیدی بخش صنعتی و كشاورزی كه از وجود این مجموعه های تحقیقاتی و علمی استفاده می نمایند، به اهمیت آنها پی بردند و در ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد ضریب بهره وری تولید و عملكرد نیروهای انسانی ارتقاء داشته است.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور با اشاره به اینكه نباید اجازه داد فاصله میان بخش تولید و علم در كشور بیشتر شود، اظهار داشت: مهم ترین گام برای كاهش این فاصله ها، تغییر سیاستگذاری و نوع مدیریت در واحدهای تولیدی است كه هنوز توانمندی های شركت های دانش بنیان ومراكز را باور نكردند.
وی سیاست دولت را پشتیبانی از شركت های دانش بنیان با هدف تولید كسب و كارهای سالم و هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به این سمت توصیف كرد و اضافه كرد: بر مبنای برنامه پیش بینی شده تا سال 1399 باید یك میلیون شغل در كشور تولید شود كه یكی از مهم ترین راهكارها برای تحقق این میزان اشتغال پشتیبانی از این نوع كسب و كار و شركت های دانش بنیان و مراكز رشد در واحدهای تولیدی وصنعتی است.
این مسئول فلسفه تاسیس دانشگاههای علمی كاربردی را تربیت نیروهای ماهر متناسب با بازار كار و دانست و تصریح كرد: یكی دیگر از اهداف راه اندازی این مجموعه علمی و آموزشی هم ترویج فرهنگ كارآفرینی در جامعه است.
بروجردی علوی حركت شتابان تولید علم در كشور و دستیابی به جایگاه پانزدهم جهان در سال میلادی جاری را نتیجه توجه ویژه به مراكز علمی و آموزشی دانست و تصریح كرد: با داشتن چنین جایگاه علمی در جهان پذیرفته نیست كه یك واحد تولیدی و صنعتی ما لنگ یك قطعه وارداتی باشد.
وی با تاكید بر این كه قبول نداشتن بخش های پژوهشی و شركت های تحقیقاتی و دانش بنیان كشور بی انصافی است، اضافه كرد:
برپایی نمایشگاههای اشتغال و توسعه كارآفرینی در استان ها بهترین اقدام برای برقراری ارتباط نزدیك تر میان شركت های دانش بنیان با واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد بود.
** لزوم تبدیل مدارس به كانون آموزش و مهارت
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش وپرورش مازندران هم در این آیین اظهار داشت: متاسفانه نگاه ' بخوان، حفظ كن و امتحان بده ' در سیستم تعلیم و تربیت كشور یك نقص و ضعف بزرگ است كه همچنان وجود دارد و تنها راه درمان این مشكل هم كارآفرینی با رویكرد آموزش و مهارت آموزی است.
اسفندیار نظری اضافه كرد: مدارس به خصوص هنرستان های فنی و حرفه ای و كار و دانش اكنون به كانون آموزش و مهارت آموزی تبدیل شدند و حركت به این سمت هم اكنون هدفگذاری شده است.
وی با استناد به این آمار رسمی كه حدود 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاههای كشور بیكار و بدون شغل هستند، اظهار داشت: این در شرایطی است كه دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و كار و دانش قبل از ورود به دانشگاه تا حدود 80 درصد دارای مهارت های تخصصی هستند و حتی به دنبال فضای كسب و كار می روند.
در این آیین از پنج شركت دانش بنیان و مراكز دانشگاهی علمی و كاربردی و فنی و حرفه ای مازندران تجلیل شد.
7327/1654
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب